Kurban Bayram’ında Nasıl Beslenmeliyiz?
ANKAmall BLOG
Kurban Bayram’ında Nasıl Beslenmeliyiz?

Kurban Bayram’ında Nasıl Beslenmeliyiz?

Kurban bayramının toplumumuz için manevi değeri çok büyüktür. Bu bayramımızın en büyük özelliği ikram edilen kavurma, tatlı, çikolata ve şekerlerdir. Bayramlarda beslenme düzenimizde değişiklilere neden olur ve bayram ziyaretleri nedeniyle öğün saatleri ve düzeni değişebilir. Özellikle en önemli değişim ise et tüketiminin artmasıdır. Böylece Sindirim güçlüğü, kabızlık, bulantı mide rahatsızlıkları, kalp çarpıntısı, tansiyon yükselmesi gibi sağlık sorunların olmaması için beslenme konusunda tedbirler alınmalıdır.

Peki Kurban Bayram’ında kimler nasıl beslenmelidir?

  • Özellikle şişmanlık, kalp-damar hastalığı, diyabet, hipertansiyon, mide rahatsızlığı vb. sağlık problemi olan bireyler ve yaşlılar beslenmelerine dikkat etmelidirler.
  • Yağlı etlerin doymuş yağ ve kolesterol içeriği daha yüksek olduğu için kalp-damar hastalığı, diyabet, hipertansiyonu olan bireyler, yağsız veya az yağlı etleri tercih etmeli, kısıtlı miktarlarda tüketmeli, aşırıya kaçmamalıdırlar.
  • Etlerin sebzelerle birlikte pişirilmesi veya sebzelerle birlikte tüketilmesi besin çeşitliliğinin sağlanması, sebzelerde bulunan C vitamininin etlerde bulunan demirin emilimini artırması açısından sağlıklı bir yöntemdir.
  • Etler sindirimi zor olan besinlerdir. Yeni kesilmiş hayvanların etlerindeki sertlik hem pişirmede, hem de sindirimde zorluk yaratır, Bu nedenle özellikle mide bağırsak hastalığı olan bireyler kurban etlerini hemen tüketmemeli, buzdolabında birkaç gün beklettikten sonra, haşlama veya ızgarada pişirme yöntemiyle pişirerek tüketmelidirler.

Mutlu ve huzurlu bayramlar dileriz. İyi Bayramlar!